.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ديدار استاندار گيلان با سفرا و نمايندگان ‪ ۳۳‬كشور
بیش از ‪ ۱۰۰‬نفر از سفيران و نمايندگان كشورهاي مختلف اسلامي، اروپايي، آسيايي و آفريقايي كه از شامگاه روز پنجشنبه به گيلان سفر كرده‌اند طي سه روز اقامت در اين استان از مراكز اقتصادي، تفريحي و گردشگري شهرهاي ...
ديدار استاندار گيلان با سفرا و نمايندگان ‪ ۳۳‬كشور

سفرا و نمايندگان ‪ ۳۳‬كشور در جمهوري اسلامي ايران روز جمعه با استاندار گيلان در رشت ديدار و گفتگو كردند.

به گزارش شمال نیوز به نقل از ايرنا، اين سفرا و نمايندگان از شامگاه ديروز به‌دعوت استاندار براي آشنايي با توانمنديهاي اقتصادي، فرهنگي و گردشگري گيلان به اين استان سفر كرده‌اند.

استاندار گيلان در ديدار با سفرا، كارداران و وابستگان سازمانها و سفارتخانه‌هاي كشورهاي مختلف در جمهوري اسلامي بر برقراري روابط اقتصادي و فرهنگي ايران به ويژه استان گيلان با كشورهاي مختلف تاكيد كرد.

علي عبدالهي گفت: استان گيلان داراي ظرفيتهاي بالايي در زمينه توليد محصولات كشاورزي، صنعتي و گردشگري است و به واسطه موقعيت خاص جغرافيايي نيز از استانهاي ويژه كشور تلقي مي‌شود.

وي نزديكي به تهران، همسايگي با جمهوري آذربايجان، دارا بودن بيش از ‪ ۲۷۰‬كيلومتر نوار ساحلي و برخورداري از موقعيت و امكانات خاص بندري و ترانزيتي را از ويژگيهاي گيلان برشمرد.

او افزود: گيلان علاوه بر توليد محصولات مهم كشاورزي نظير برنج، چاي، بادام زميني و صيفيجات در زمينه توليد هزار و ‪ ۸۲۵‬مگاوات انرژي برق نيز از موقعيت خوبي برخوردار است و از اين مقدار انرژي ‪ ۸۰۰‬مگاوات آن در كشور توزيع شده و قابليت صادرات دارد.

وي با اشاره به توانمنديهاي گيلان در زمينه گردشگري نيز گفت: موقعيتهاي طبيعي و تاريخي موجب شده سالانه گيلان پذيراي حدود هفت ميليون مسافر باشد و براي توسعه گردشگري در گيلان سرمايه‌گذاريهاي زيرساختي خوبي با همكاري دولت و مجلس در حال انجام است.

استاندار گيلان به موقعيت فرهنگي اين خطه نيز اشاره كرد و افزود: اين استان داراي بيشترين رشد باسوادي است و مفاخر بسياري در گذشته و حال از استان گيلان در زمينه‌هاي مختلف علمي و فرهنگي به دنيا معرفي شده‌اند.

وي اضافه كرد: اين استان قابليتهاي بالايي در زمينه سرمايه‌گذاري دارد لذا از سرمايه‌گذاران استقبال مي‌كند.

در اين ديدار برخي از سفرا از ميهمان‌نوازي استاندار گيلان و دعوت آنان براي ديدار از اين استان تقدير كردند.

حدود ‪ ۱۰۰‬نفر از سفيران و نمايندگان كشورهاي مختلف اسلامي، اروپايي، آسيايي و آفريقايي كه از شامگاه روز پنجشنبه به گيلان سفر كرده‌اند طي سه روز اقامت در اين استان از مراكز اقتصادي، تفريحي و گردشگري شهرهاي رشت، لاهيجان، انزلي و فومن ديدن مي‌كنند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نامم کیانوش. عزبقلی خان لاهیجی 22 تير 1386
salam Doste Aziz!
Khaber ingone nist ke shoma migoyid
31 nafar
as chand kishvar Amedand ta as sofreh islami bakhorand
askhaie Foman ast
Inha sermaye gozar nistand.
sermahie
mah iraniha hastem ke
dar khariji
avareh shoudim

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.401 seconds.